1. DEFINÍCIE POJMOV
Pojmy definované v Zmluve sa vzťahujú aj na pojmy uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach NESS Slovensko a.s. pre dodávku tovarov a služieb (ďalej len „VOP“). Pojmy, uvedené v týchto VOP a začínajúce veľkým písmenom, sa vzťahujú aj na pojmy uvedené v Zmluve a majú nasledovný význam:
1.1. Akceptačné konanie – proces schvaľovania a schválenia Čiastkového plnenia alebo celého Plnenia;
1.2. Akceptácia – je fyzická kontrola a potvrdenie kompletnosti a funkčnosti Čiastkového resp. celého Plnenia, t.j. moment ukončenia Akceptačného konania, ktorého výsledkom je podpísanie Akceptačného protokolu Zmluvnými stranami;
1.3. Akceptačné kritériá – sú merateľné technické alebo vecné parametre, vopred dohodnuté Zmluvnými stranami;
1.4. Akceptačný protokol – dokument, ktorým NESS potvrdí Akceptáciu odovzdaného Čiastkového resp. celého Plnenia;
1.5. Autorské dielo – Plnenie, ktoré je: literárnym, umeleckým, vedeckým a/alebo iným dielom, ktoré je výsledkom vlastnej tvorivej duševnej činnosti autora najmä, avšak nielen počítačový program, Software, programovací nástroj, Dokumentácia alebo iné dielo, ktoré je výsledkom vlastnej tvorivej duševnej činnosti autora;
1.6. Čiastkové plnenie – jednotlivé plnenia uvedené v Zmluve alebo Objednávke;
1.7. Človekodeň – práca jedného pracovníka Dodávateľa počas 8 (osem) pracovných hodín, ktoré môžu, ale nemusia byť odpracované v jeden pracovný deň;
1.8. Človekohodina – práca jedného pracovníka Dodávateľa počas 60 (šesťdesiat) minút;
1.9. Dokumentácia – súbor listín a iných dokumentov nevyhnutných na riadne, bezchybné a úplné používanie Plnenia vyhotovených v písomnej a/alebo elektronickej forme v slovenskom jazyku zahŕňajúci najmä návod na použite, manuál, technickú / užívateľskú / systémovú / administrátorskú / operátorskú dokumentáciu;
1.10. Hardware (Hardvér) – súbor technických prostriedkov – zariadení tvoriacich pevné, hmatateľné súčasti počítača. Neoddeliteľnou súčasťou Hardware je aj podkladový materiál potrebný na jeho používanie a Dokumentácia. Hardware zahŕňa najmä server, plotter, pevný disk, monitor, tlačiareň, skener, kopírovacie zariadenie;
1.11. Hlásenie Vady – písomný dokument vyhotovený NESS a doručený Dodávateľovi na kontaktné údaje Dodávateľa uvedené v Zmluve alebo Objednávke alebo odovzdaný Dodávateľovi osobne, ktorého obsahom je oznámenie NESS o Vade;
1.12. Help Desk – je služba Dodávateľa, ktorá slúži k prijímaniu a evidencii všetkých požiadaviek na záručné opravy, ako aj požiadaviek v rámci Služieb podpory;
1.13. Koncový užívateľ – je pracovník Zákazníka, ktorý využíva výstupy podľa Zmluvy v rámci plnenia svojich pracovných povinností;
1.14. Kontaktná osoba – zamestnanec Zmluvnej strany alebo iná osoba určená Zmluvnou stranou v Zmluve alebo Objednávke, ktorá je oprávnená zastupovať Zmluvnú stranu (najmä podpisovať Akceptačný protokol/preberací protokol) a kontaktovať druhú Zmluvnú stranu v zmluvných, obchodných a technických záležitostiach súvisiacich s plnením predmetu Zmluvy a/alebo Objednávky ako aj v akejkoľvek inej súvislosti s plnením predmetu Zmluvy a/alebo Objednávky. Ak v Objednávke nie je vyslovene stanovené inak, Kontaktná osoba Zmluvnej strany uvedená len v Objednávke, má právo zastupovať Zmluvnú stranu len vo veciach Plnenia dodávaného podľa danej Objednávky;
1.15. Migrácia dát – je proces zahrňujúci prípravu, testovanie a prenos dát z existujúceho informačného systému Zákazníka do nového informačného systému;
1.16. NESS – spoločnosť NESS Slovensko, a.s., so sídlom Galvaniho 15/C, 821 04 Bratislava;
1.17. Obdobie podpory – je doba uvedená v Zmluve alebo Objednávke, počas ktorej sa Dodávateľ zaväzuje poskytnúť NESS alebo Zákazníkovi Služby podpory, ak sú dohodnuté;
1.18. Objednávka – písomný dokument vyhotovený NESS napr. na základe písomnej ponuky Dodávateľa alebo na základe Zmluvy a odoslaný Dodávateľovi poštou, elektronickou poštou, faxom, verejne prístupnou elektronickou komunikačnou sieťou internet na kontaktné údaje Dodávateľa, alebo odovzdaný osobne Kontaktnej osobe Dodávateľa, po odsúhlasení ktorého je Dodávateľ povinný dodať/poskytnúť NESS Plnenie špecifikované v Objednávke v súlade, v rozsahu, v kvalite, spôsobom a za ďalších podmienok uvedených v písomnej ponuke Dodávateľa alebo dohodnutých Zmluvnými stranami v Zmluve alebo inak dohodnutých Zmluvnými stranami. Za Objednávku sa považuje aj čiastková zmluva uzatvorená na základe Zmluvy. Na práva a povinnosti Zmluvných strán z Objednávky sa primerane vzťahuje úprava práv a povinnosti Zmluvných práv zo Zmluvy uvedená vo VOP a Zmluve, ak z daného ustanovenia VOP alebo Zmluvy nevyplýva opak. Ak je v Objednávke odchýlna úprava ako v Zmluve, majú prednosť ustanovenia Objednávky;
1.19. Odstraňovanie vád – činnosť v rámci Záručnej doby, ktorá zahŕňa najmä (i) výmenu nefunkčného alebo nesprávne fungujúceho Plnenia (Čiastkového plnenia) za nové identické Plnenie, prípadne za náhradné Plnenie rovnakých alebo aspoň obdobných kvalitatívnych a technických parametrov; a/alebo (ii) uvedenie nefunkčného alebo nesprávne fungujúceho Plnenia (Čiastkového plnenia) do funkčného stavu; a/alebo (iii) opravu poškodenej Čiastkového plnenia; a/alebo (iv) poskytnutie Riešenia; a/alebo (v) kontrolu a analýzu chybových štatistík Plnenia (Čiastkového plnenia) v prípade podozrení na Vadu; a/alebo (vi) nastavenie optimálnej softwarovej konfigurácie Plnenia (Čiastkového plnenia); a/alebo (vii) riešenie problémov súvisiacich s kompatibilitou softwarových a/alebo hardwarových častí Plnenia; a/alebo (viii) servisnú pohotovosť; a/alebo (ix) riešenie a odstraňovanie akýchkoľvek iných vád, chýb, problémov, nedostatkov Plnenia a porúch Plnenia a pod.;
1.20. Off Site – práca Dodávateľa zo sídla Dodávateľa;
1.21. On Site – práca Dodávateľa zo sídla Zákazníka alebo zo sídla NESS;
1.22. Ovládajúca osoba – osoba, ktorá má v Zmluvnej strane väčšinový podiel na hlasovacích právach preto, že má podiel v Zmluvnej strane alebo akcie Zmluvnej strany, s ktorými je spojená väčšina hlasovacích práv, alebo preto, že na základe dohody s inými oprávnenými osobami môže vykonávať väčšinu hlasovacích práv bez ohľadu na platnosť alebo neplatnosť takejto dohody;
1.23. Ovládaná osoba – osoba, v ktorej má Zmluvná strana väčšinový podiel na hlasovacích právach preto, že má podiel v tejto osobe alebo akcie tejto osoby, s ktorými je spojená väčšina hlasovacích práv, alebo preto, že na základe dohody s inými oprávnenými osobami môže vykonávať väčšinu hlasovacích práv bez ohľadu na platnosť alebo neplatnosť takejto dohody;
1.24. Plnenie – tovary a/alebo služby, ktoré má Dodávateľ dodať NESS resp. Zákazníkovi podľa Zmluvy, Objednávky alebo inej dohody Zmluvných strán a na ktoré sa Zmluva vzťahuje. Neoddeliteľnou súčasťou Plnenia je Dokumentácia. V závislosti od predmetu Zmluvy alebo objednávky Plnením môže byť najmä: hnuteľná vec (tovar) alebo nehnuteľná vec; a/alebo služba; a/alebo dielo (najmä zhotovenie, montáž, údržba a/alebo vykonanie dohodnutej opravy/úpravy určitej veci alebo hmotne zachytený výsledok inej činnosti); a/alebo Autorské dielo a udelenie licencie k nemu; a/alebo vec, ktorej prostredníctvom je Autorské dielo vyjadrené (najmä kompaktný disk (CD), inštalačné médium); a/alebo uloženie alebo opatrovanie určitej veci; a/alebo zariadenie určitej obchodnej záležitosti; a/alebo sprostredkovanie uzavretia zmluvy s treťou osobou; a/alebo preprava/obstaranie prepravy nákladu alebo určitej veci; ktorý(é) má(majú) byť na základe Zmluvy alebo Objednávky dodaný(é), poskytnutý(é), vykonaný(é), vyvinutý(é), vytvorený(é) a/alebo zariadený(é) Partnerom pre NESS;
1.25. Požiadavka na zmenu – písomný dokument obsahujúci najmä návrh zmeny/zmien voči Zmluvnými stranami dohodnutému rozsahu predmetu a/alebo obsahu Zmluvy a/alebo Objednávky, a/alebo voči Zmluvnými stranami dohodnutým špecifikáciám predmetu Zmluvy a/alebo Objednávky, a/alebo voči Zmluvnými stranami dohodnutému obsahu a rozsahu dokumentov, ktoré majú byť vytvorené a dodané na základe Zmluvy a/alebo Objednávky, a/alebo návrh zmien v dohodnutom čase plnenia predmetu Zmluvy a/alebo Objednávky, a/alebo návrh iných zmien v predmete Zmluvy a/alebo Objednávky. Požiadavka na zmenu obsahuje najmä presný a podrobný popis návrhu príslušnej zmeny, podkladový materiál bližšie špecifikujúci vysvetlenie zmyslu návrhu príslušnej zmeny, prípadnú potrebu zmeny ceny a času plnenia Zmluvy a/alebo Objednávky a ďalšie potrebné informácie a údaje. Požiadavka na zmenu môže navrhovať viaceré alternatívy realizácie návrhu príslušnej zmeny;
1.26. Pracovný deň – každý deň okrem sobôt a dní pracovného pokoja Slovenskej republiky;
1.27. Pracovná doba – čas od 8.00 hodiny do 18.00 hodiny v pracovný deň;
1.28. Prezentácia – prvé osobné, telefonické, písomné alebo iné predstavenie Dodávateľa Zákazníkovi;
1.29. Programové úpravy – výsledky vývojových prác;
1.30. Projekt – súbor činností a postupov vedúcich k riadnej realizácii a dodávke predmetu Zmluvy;
1.31. Projektový manažér Dodávateľa – je osoba vymenovaná Dodávateľom, ktorá je zodpovedná za zabezpečenie zdrojov a kapacít Dodávateľa potrebných pre riadnu realizáciu Projektu. Je zodpovedný za detailné plánovanie, koordináciu a kontrolu všetkých činností vykonávaných v rámci realizácie Projektu;
1.32. Projektový manažér NESS – je osoba vymenovaná NESS, ktorá riadi práce na Projekte. Je zodpovedný za aktívnu spoluprácu zamestnancov NESS v spoločných pracovných tímoch;
1.33. Purchase order/interná Objednávka – Objednávka vystavená z interného informačného systému NESS v súlade s procesmi nadnárodnej organizácie, ktorej je NESS súčasťou, a je podpísaná štatutárnym orgánom NESS;
1.34. Response time (Reakčná doba) – doba, v rámci ktorej musí Dodávateľ potvrdiť NESS na kontaktné údaje NESS prijatie Hlásenia Vady a začať odstraňovať Vadu;
1.35. Repair time (Doba opravy) – doba, v rámci ktorej musí Dodávateľ odstrániť Vadu, a to (i) dodaním/poskytnutím nového Plnenia; alebo (ii) dodaním/poskytnutím chýbajúceho Plnenia; alebo (iii) opravou Plnenia, ak je Vada opraviteľná (najmä, uvedením nefunkčného alebo nesprávne fungujúceho Plnenia (Čiastkového plnenia) do funkčného a správneho stavu, opravou poškodenej Čiastkového plnenia); (iv) poskytnutím primeranej zľavy z ceny; (v) odstránením právnej Vady, alebo (vi) dodaním náhradného Riešenia;
1.36. Riadiaci výbor – je vrcholný rozhodovací a riadiaci orgán Projektu. Členovia Riadiaceho výboru sú definovaní priamo v Zmluve alebo v projektovom pláne;
1.37. Riešenie – odstránenie Vady alebo v prípade, ak nie je odstránenie Vady objektívne možné, Dodávateľom navrhnutý a NESS odsúhlasený postup realizácie ako aj samotná realizácia iného vyriešenia Vady ako je odstránenie Vady;
1.38. Skupina – skupina osôb (vrátane Ovládajúcej osoby NESS), v ktorých má Ovládajúca osoba NESS väčšinový podiel na hlasovacích právach preto, že má podiel v týchto osobách alebo akcie týchto osôb, s ktorými je spojená väčšina hlasovacích práv, alebo preto, že na základe dohody s inými oprávnenými osobami môže vykonávať väčšinu hlasovacích práv bez ohľadu na platnosť alebo neplatnosť takejto dohody. Ku dňu nadobudnutia platnosti a účinnosti Zmluvy sa rozumie Skupinou skupina NESS, t.j. všetky spoločnosti, ktorých Ovládajúcou osobou je priamo alebo nepriamo Ness Technologies Inc., zapísaná pod číslom: 30133768300, s registrovaným sídlom: 3 University Plaza, Suit 600, Hackensack, NJ 07601, USA (Ness Tower, Atidim Industrial Park, Ness Tower, P.O. Box 58152, Tel – Aviv 61580, Israel);
1.39. Služby podpory – služby prevádzky a podpory Plnenia špecifikované v Zmluve, Objednávke a/alebo v týchto VOP. Služby podpory zahŕňajú najmä poskytovanie podporných, poradenských, pomocných, konzultačných, prípadne iných vyžiadaných odborných služieb (i) pri používaní Plnenia (Čiastkového plnenia), najmä v prípade podozrenia na vznik Vady; a/alebo (ii) pri určovaní a preverovaní príčin, ktoré spôsobili podozrenie na vznik Vady; a/alebo (iii) pri využití akýchkoľvek a všetkých vlastností, funkcií a možností Plnenia (Čiastkového plnenia); a/alebo (iv) pri riešení akýchkoľvek (vrátane opakovateľných, výnimočných a/alebo ťažko definovateľných) problémov týkajúcich sa Plnenia (Čiastkového plnenia); a/alebo (v) pri inštalácii, implementácii, prispôsobovaní nových verzií Plnenia (Čiastkového plnenia); a/alebo (vi) pri vytvorení alternatívneho riešenia pre odstránenie Vady, pokiaľ je takéto riešenie za primeraných podmienok objektívne možné; a/alebo (vii) pri vypracovaní Hlásenia Vady;
1.40. Software (Softvér) – súbor príkazov a inštrukcií použitých priamo alebo nepriamo v počítači. Príkazy a inštrukcie môžu byť napísané alebo vyjadrené v zdrojovom kóde alebo v strojovom kóde. Neoddeliteľnou súčasťou Software je aj podkladový materiál potrebný na jeho prípravu a používanie a Dokumentácia. Software zahŕňa najmä počítačový program, operačné programové vybavenie (software), aplikačné programové vybavenie (software), softwarový modul. Neoddeliteľnou súčasťou Software sú aj zdrojové a/alebo strojové kódy Software;
1.41. Subdodávateľ – fyzická alebo právnická osoba iná ako Dodávateľ, ktorú Dodávateľ poveril v súlade s týmito VOP a Zmluvou a/alebo Objednávkou dodaním/poskytnutím Plnenia NESS;
1.42. Systém – informačný systém Zákazníka;
1.43. Vada – akákoľvek vada, chyba, chybový stav, závada, nedostatok, porucha alebo akýkoľvek iný problém Plnenia (Čiastkového plnenia) brániaci jeho riadnemu a/alebo bezchybnému užívaniu (vrátane právnych vád Plnenia (Čiastkového plnenia), a/alebo spôsobujúci jeho čiastočnú alebo úplnú nefunkčnosť, a/alebo spôsobujúci čiastočné alebo úplné obmedzenie jeho použitia/prevádzky;
1.44. Vedenie projektu – je Projektový manažér Dodávateľa a Projektový manažér NESS;
1.45. Výkaz prác – písomný dokument, ktorým Kontaktné osoby Zmluvných strán potvrdia bezodkladne po tom, čo sa tak stalo riadne, včasné, bezchybné a úplné dodanie/poskytnutie Plnenia Dodávateľom v súlade, v rozsahu, v kvalite, spôsobom a za ďalších podmienok uvedených v týchto VOP, Zmluve a Objednávke a zároveň potvrdia rozsah poskytnutého Plnenia (počet Človekodní, alebo počet Človekohodín). Ak je Plnenie akceptované podpísaním Výkazu prác, Plnenie sa považuje za akceptované a nie je potrebné vyhotoviť Akceptačný alebo preberací protokol;
1.46. Zákazník – klient (koncový zákazník) spoločnosti NESS, pre ktorého sa poskytuje Plnenie;
1.47. Záručná doba – doba, v rámci ktorej je Dodávateľ povinný bezplatne, na vlastné náklady odstraňovať Vady Plnenia, bez ohľadu na to, či vznikli pred podpisom Akceptačného protokolu/preberacieho protokolu alebo výkazu prác Zmluvnými stranami alebo počas plynutia tejto doby;
1.48. Zmluva – zmluva uzatvorená medzi Zmluvnými stranami, ktorej prílohou a neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP, vrátane akýchkoľvek a všetkých jej príloh a dodatkov a ktorej obsahom je úprava práv a povinností Zmluvných strán súvisiacich s plnením predmetu Zmluvy. Pokiaľ sa v týchto VOP vyskytuje pojem Zmluva, myslí sa tým aj Objednávka vo všetkých prípadoch, kde je to relevantné.