Salesforce u nás má budúcnosť

27. 2. 2020 | 5 minút

ROZHOVOR S ERIKOM PAVLOVIČOM, KTORÝ U NÁS PÔSOBÍ NA POZÍCII SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER, STARÁ SA O KLIENTOV A DOHLIADA NA TO, ABY SALESFORCE PLATFORMA PODPOROVALA ICH BIZNIS.

Salesforce u nás má budúcnosť

27. 2. 2020 | 5 minút

ROZHOVOR S ERIKOM PAVLOVIČOM, KTORÝ U NÁS PÔSOBÍ NA POZÍCII SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER, STARÁ SA O KLIENTOV A DOHLIADA NA TO, ABY SALESFORCE PLATFORMA PODPOROVALA ICH BIZNIS.

Nedávno prebehla naša akvizícia spoločnosti CassaCloud, poradenskej firmy so sídlom v Košiciach, ktorá sa zameriava na poskytovanie implementačných a integračných služieb obchodno-technologickej platformy Salesforce. Vďaka dlhoročným skúsenostiam odborníkov z CassaCloud sme našim zákazníkom schopní poskytnúť rozsiahle znalosti v oblasti implementácie obchodných procesov, zákazkového vývoja v e-cloude, integrácie a manažmentu dát.

Prinášame rozhovor s Erikom Pavlovičom, ktorý u nás pôsobí na pozícii Senior Key Account Manager, stará sa o klientov a dohliada na to, aby Salesforce platforma podporovala ich biznis.

Erik, Ness vďaka akvizícii preberá lokálnu Salesforce agendu od CassaCloud. Môžeš povedať niečo viac k tejto platforme a predstaviť ju tým, ktorí o nej možno ešte nepočuli?

Salesforce je najznámejšou cloudovou platformou pre „front end“ riešenia. Ich vlajkovou loďou je CRM – Riešenie pre riadenie vzťahov so zákazníkom (Sales Cloud). Samozrejme, sa celá spoločnosť neustále vyvíja, nezostali pri jednoduchom CRM, a dnes majú v portfóliu kompletný offering pre zákaznícky servis a marketing. Salesforce sa snaží zachytiť celkovú „customer journey“ tak, aby ju uspokojili v jednej platforme.

Salesforce vďaka ďalším akvizíciám zaisťuje kompletný e-commerce, a to ako pre B2B, tak pre B2C. Investujú nemalé čiastky do akvizícií firiem z oblasti artificial intelligence (AI). Pomocou akvizície Mulesoft, integračnej platformy, vyriešili prepojenie cloudového sveta s komplexnými architektúrami firiem. Poslednou najväčšou akvizíciou Salesforce tiež posilnili svoju pozíciu v oblasti BI a BIG Data, platforma Tableau je odteraz vitálnou súčasťou Salesforce platformy a pripravená klientom poskytnúť špičkové služby aj v tejto oblasti.

S čím klientom môžeme pomôcť? V akom smere sme rozšírili portfólio našich služieb?

Zameriavame sa na oblasti Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Community Cloud, CPQ a Pardot. Inými slovami sa snažíme orientovať na spoločnosti, ktoré pracujú v B2B obchodnom modeli. V rámci tejto oblasti sme pripravení riešiť procesy a adresovať výzvy klientov a dodávať im riešenia, ktoré relevantne odpovedajú na ich potreby a prinášajú pre nich hodnoty.

V čom sa líšime od iných poskytovateľov konzultačných a vývojárskych služieb Saleforce?

Sme strategický partner pre komplexnú digitálnu transformáciu. Rozumieme procesom našich klientov a pomáhame ich nastaviť tak, aby pracovali pre nich. Navrhujeme, implementujeme a integrujeme platformu Salesforce tak, aby sme umožnili spoločnosti prirodzene sa prepájať so zákazníkmi a flexibilne na nich reagovať.

Pre aké spoločnosti je Salesforce platforma vhodná?

Všeobecne je zákaznícka báza Salesforce veľmi široká – od startupov, malých neziskových organizácií, až po nadnárodné korporácie typu Coca-Cola, Adidas, General Electric, T-Mobile, AXA, AWS ENGIE alebo Aston Martin. Bavíme sa, pochopiteľne, o globálnych referenciách Salesforce. Samozrejme, aj čoraz väčší počet lokálnych firiem začína vnímať pridanú hodnotu Salesforce platformy, napr. z odvetvia distribúcie, energetické spoločnosti, automotive, IT a pod.

Aké sú naše plány a vyhliadky v oblasti Salesforce?

Na globálnej úrovni sa pripojíme k predošlej akvizícii spoločnosti Sovereign CRM a vytvoríme tak veľmi silný tím, ktorý bude podporovať zákazníkov globálne ako unikátne centrum zamerané na Salesforce. Na lokálnej úrovni budeme podporovať našich existujúcich zákazníkov na Slovensku, Maďarsku a v Česku. Zároveň chceme rásť a rozširovať portfólio našich klientov.

Erik, prezradíš nám, aké máš profesijné skúsenosti? Ako si sa vlastne dostal k Salesforce a aké sú tvoje ciele, myslené z Tvojej súčasnej pozície Key Account Managera?

Začnem zoširoka. Moje prvé profesionálne skúsenosti s IT som získal ako obchodník v globálnej IT korporácii, kde som mal na starosti predaj SW portfólia do CZ, SK a HU v rámci oddelenia Digital Sales. Bola to skvelá príležitosť oboznámiť sa so SW portfóliom a na druhej strane nabrať skúsenosti z fungovania „tradičného IT“ modelu. V danej spoločnosti som pracoval 4. rok, keď ma oslovili s ponukou robiť obchodníka jednej cloudovej platformy pre náš región. Išlo o Salesforce. Po preštudovaní základných informácií o Salesforce a portfólia, ktoré ponúka, ihneď ma to oslovilo. Videl som v tom obrovskú príležitosť.

Čo ma oslovilo? Oslovila ma jednoduchosť celkového konceptu; oproti tradičným IT riešeniam Salesforce ponúka Out of The Box riešenia priamo z cloudu, ktoré sa dajú s ľahkosťou implementovať, konfigurovať a integrovať do okolitého sveta a v priebehu pár týždňov až mesiacov má firma k dispozícii plnohodnotné a funkčné riešenie. Navyše, prístupné z akéhokoľvek zariadenia! Výhody cloudu snáď nemusím pripomínať.

V prípade Salesforce riešení komunikujeme primárne s „line of business“, bavíme sa o výzvach, ktoré musia riešiť a ktorým musia čeliť, aby dosiahli lepšie výsledky v obchode, v oblasti zákazníckeho servisu alebo marketingu. Radíme našim zákazníkom, ako sa stať zákaznícky orientovanými spoločnosťami pomocou Salesforce riešení.

Máme ambície vybudovať lokálny Salesforce Practice pod farbami Ness Slovensko a adresovať digitálne výzvy našich spoločností, tak ako pre SMB aj pre Enterprise Segment.

Erik Pavlovič
Senior Key Account Manager

Nedávno prebehla naša akvizícia spoločnosti CassaCloud, poradenskej firmy so sídlom v Košiciach, ktorá sa zameriava na poskytovanie implementačných a integračných služieb obchodno-technologickej platformy Salesforce. Vďaka dlhoročným skúsenostiam odborníkov z CassaCloud sme našim zákazníkom schopní poskytnúť rozsiahle znalosti v oblasti implementácie obchodných procesov, zákazkového vývoja v e-cloude, integrácie a manažmentu dát.

Prinášame rozhovor s Erikom Pavlovičom, ktorý u nás pôsobí na pozícii Senior Key Account Manager, stará sa o klientov a dohliada na to, aby Salesforce platforma podporovala ich biznis.

Erik, Ness vďaka akvizícii preberá lokálnu Salesforce agendu od CassaCloud. Môžeš povedať niečo viac k tejto platforme a predstaviť ju tým, ktorí o nej možno ešte nepočuli?

Salesforce je najznámejšou cloudovou platformou pre „front end“ riešenia. Ich vlajkovou loďou je CRM – Riešenie pre riadenie vzťahov so zákazníkom (Sales Cloud). Samozrejme, sa celá spoločnosť neustále vyvíja, nezostali pri jednoduchom CRM, a dnes majú v portfóliu kompletný offering pre zákaznícky servis a marketing. Salesforce sa snaží zachytiť celkovú „customer journey“ tak, aby ju uspokojili v jednej platforme.

Salesforce vďaka ďalším akvizíciám zaisťuje kompletný e-commerce, a to ako pre B2B, tak pre B2C. Investujú nemalé čiastky do akvizícií firiem z oblasti artificial intelligence (AI). Pomocou akvizície Mulesoft, integračnej platformy, vyriešili prepojenie cloudového sveta s komplexnými architektúrami firiem. Poslednou najväčšou akvizíciou Salesforce tiež posilnili svoju pozíciu v oblasti BI a BIG Data, platforma Tableau je odteraz vitálnou súčasťou Salesforce platformy a pripravená klientom poskytnúť špičkové služby aj v tejto oblasti.

S čím klientom môžeme pomôcť? V akom smere sme rozšírili portfólio našich služieb?

Zameriavame sa na oblasti Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Community Cloud, CPQ a Pardot. Inými slovami sa snažíme orientovať na spoločnosti, ktoré pracujú v B2B obchodnom modeli. V rámci tejto oblasti sme pripravení riešiť procesy a adresovať výzvy klientov a dodávať im riešenia, ktoré relevantne odpovedajú na ich potreby a prinášajú pre nich hodnoty.

V čom sa líšime od iných poskytovateľov konzultačných a vývojárskych služieb Saleforce?

Sme strategický partner pre komplexnú digitálnu transformáciu. Rozumieme procesom našich klientov a pomáhame ich nastaviť tak, aby pracovali pre nich. Navrhujeme, implementujeme a integrujeme platformu Salesforce tak, aby sme umožnili spoločnosti prirodzene sa prepájať so zákazníkmi a flexibilne na nich reagovať.

Pre aké spoločnosti je Salesforce platforma vhodná?

Všeobecne je zákaznícka báza Salesforce veľmi široká – od startupov, malých neziskových organizácií, až po nadnárodné korporácie typu Coca-Cola, Adidas, General Electric, T-Mobile, AXA, AWS ENGIE alebo Aston Martin. Bavíme sa, pochopiteľne, o globálnych referenciách Salesforce. Samozrejme, aj čoraz väčší počet lokálnych firiem začína vnímať pridanú hodnotu Salesforce platformy, napr. z odvetvia distribúcie, energetické spoločnosti, automotive, IT a pod.

Aké sú naše plány a vyhliadky v oblasti Salesforce?

Na globálnej úrovni sa pripojíme k predošlej akvizícii spoločnosti Sovereign CRM a vytvoríme tak veľmi silný tím, ktorý bude podporovať zákazníkov globálne ako unikátne centrum zamerané na Salesforce. Na lokálnej úrovni budeme podporovať našich existujúcich zákazníkov na Slovensku, Maďarsku a v Česku. Zároveň chceme rásť a rozširovať portfólio našich klientov.

Erik, prezradíš nám, aké máš profesijné skúsenosti? Ako si sa vlastne dostal k Salesforce a aké sú tvoje ciele, myslené z Tvojej súčasnej pozície Key Account Managera?

Začnem zoširoka. Moje prvé profesionálne skúsenosti s IT som získal ako obchodník v globálnej IT korporácii, kde som mal na starosti predaj SW portfólia do CZ, SK a HU v rámci oddelenia Digital Sales. Bola to skvelá príležitosť oboznámiť sa so SW portfóliom a na druhej strane nabrať skúsenosti z fungovania „tradičného IT“ modelu. V danej spoločnosti som pracoval 4. rok, keď ma oslovili s ponukou robiť obchodníka jednej cloudovej platformy pre náš región. Išlo o Salesforce. Po preštudovaní základných informácií o Salesforce a portfólia, ktoré ponúka, ihneď ma to oslovilo. Videl som v tom obrovskú príležitosť.

Čo ma oslovilo? Oslovila ma jednoduchosť celkového konceptu; oproti tradičným IT riešeniam Salesforce ponúka Out of The Box riešenia priamo z cloudu, ktoré sa dajú s ľahkosťou implementovať, konfigurovať a integrovať do okolitého sveta a v priebehu pár týždňov až mesiacov má firma k dispozícii plnohodnotné a funkčné riešenie. Navyše, prístupné z akéhokoľvek zariadenia! Výhody cloudu snáď nemusím pripomínať.

V prípade Salesforce riešení komunikujeme primárne s „line of business“, bavíme sa o výzvach, ktoré musia riešiť a ktorým musia čeliť, aby dosiahli lepšie výsledky v obchode, v oblasti zákazníckeho servisu alebo marketingu. Radíme našim zákazníkom, ako sa stať zákaznícky orientovanými spoločnosťami pomocou Salesforce riešení.

Máme ambície vybudovať lokálny Salesforce Practice pod farbami Ness Slovensko a adresovať digitálne výzvy našich spoločností, tak ako pre SMB aj pre Enterprise Segment.

Erik Pavlovič
Senior Key Account Manager

Prečítajte si tiež

Automatizácia B2B procesov so Salesforce

Pozývame vás na webinár.

Prečítajte si tiež

Automatizácia B2B procesov so Salesforce

Pozývame vás na webinár.