Salesforce u nás má budúcnosť

27. 2. 2020 | 5 minút

ROZHOVOR S ERIKOM PAVLOVIČOM, KTORÝ U NÁS PÔSOBÍ NA POZÍCII SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER, STARÁ SA O KLIENTOV A DOHLIADA NA TO, ABY SALESFORCE PLATFORMA PODPOROVALA ICH BIZNIS.

Salesforce u nás má budúcnosť

27. 2. 2020 | 5 minút

ROZHOVOR S ERIKOM PAVLOVIČOM, KTORÝ U NÁS PÔSOBÍ NA POZÍCII SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER, STARÁ SA O KLIENTOV A DOHLIADA NA TO, ABY SALESFORCE PLATFORMA PODPOROVALA ICH BIZNIS.

Nedávno prebehla naša akvizícia spoločnosti CassaCloud, poradenskej firmy so sídlom v Košiciach, ktorá sa zameriava na poskytovanie implementačných a integračných služieb obchodno-technologickej platformy Salesforce. Vďaka dlhoročným skúsenostiam odborníkov z CassaCloud sme našim zákazníkom schopní poskytnúť rozsiahle znalosti v oblasti implementácie obchodných procesov, zákazkového vývoja v e-cloude, integrácie a manažmentu dát.

Prinášame rozhovor s Erikom Pavlovičom, ktorý u nás pôsobí na pozícii Senior Key Account Manager, stará sa o klientov a dohliada na to, aby Salesforce platforma podporovala ich biznis.

Erik, Ness vďaka akvizícii preberá lokálnu Salesforce agendu od CassaCloud. Môžeš povedať niečo viac k tejto platforme a predstaviť ju tým, ktorí o nej možno ešte nepočuli?

Salesforce je najznámejšou cloudovou platformou pre „front end“ riešenia. Ich vlajkovou loďou je CRM – Riešenie pre riadenie vzťahov so zákazníkom (Sales Cloud). Samozrejme, sa celá spoločnosť neustále vyvíja, nezostali pri jednoduchom CRM, a dnes majú v portfóliu kompletný offering pre zákaznícky servis a marketing. Salesforce sa snaží zachytiť celkovú „customer journey“ tak, aby ju uspokojili v jednej platforme.

Salesforce vďaka ďalším akvizíciám zaisťuje kompletný e-commerce, a to ako pre B2B, tak pre B2C. Investujú nemalé čiastky do akvizícií firiem z oblasti artificial intelligence (AI). Pomocou akvizície Mulesoft, integračnej platformy, vyriešili prepojenie cloudového sveta s komplexnými architektúrami firiem. Poslednou najväčšou akvizíciou Salesforce tiež posilnili svoju pozíciu v oblasti BI a BIG Data, platforma Tableau je odteraz vitálnou súčasťou Salesforce platformy a pripravená klientom poskytnúť špičkové služby aj v tejto oblasti.

S čím klientom môžeme pomôcť? V akom smere sme rozšírili portfólio našich služieb?

Zameriavame sa na oblasti Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Community Cloud, CPQ a Pardot. Inými slovami sa snažíme orientovať na spoločnosti, ktoré pracujú v B2B obchodnom modeli. V rámci tejto oblasti sme pripravení riešiť procesy a adresovať výzvy klientov a dodávať im riešenia, ktoré relevantne odpovedajú na ich potreby a prinášajú pre nich hodnoty.

V čom sa líšime od iných poskytovateľov konzultačných a vývojárskych služieb Saleforce?

Sme strategický partner pre komplexnú digitálnu transformáciu. Rozumieme procesom našich klientov a pomáhame ich nastaviť tak, aby pracovali pre nich. Navrhujeme, implementujeme a integrujeme platformu Salesforce tak, aby sme umožnili spoločnosti prirodzene sa prepájať so zákazníkmi a flexibilne na nich reagovať.

Pre aké spoločnosti je Salesforce platforma vhodná?

Všeobecne je zákaznícka báza Salesforce veľmi široká – od startupov, malých neziskových organizácií, až po nadnárodné korporácie typu Coca-Cola, Adidas, General Electric, T-Mobile, AXA, AWS ENGIE alebo Aston Martin. Bavíme sa, pochopiteľne, o globálnych referenciách Salesforce. Samozrejme, aj čoraz väčší počet lokálnych firiem začína vnímať pridanú hodnotu Salesforce platformy, napr. z odvetvia distribúcie, energetické spoločnosti, automotive, IT a pod.

Aké sú naše plány a vyhliadky v oblasti Salesforce?

Na globálnej úrovni sa pripojíme k predošlej akvizícii spoločnosti Sovereign CRM a vytvoríme tak veľmi silný tím, ktorý bude podporovať zákazníkov globálne ako unikátne centrum zamerané na Salesforce. Na lokálnej úrovni budeme podporovať našich existujúcich zákazníkov na Slovensku, Maďarsku a v Česku. Zároveň chceme rásť a rozširovať portfólio našich klientov.

Erik, prezradíš nám, aké máš profesijné skúsenosti? Ako si sa vlastne dostal k Salesforce a aké sú tvoje ciele, myslené z Tvojej súčasnej pozície Key Account Managera?

Začnem zoširoka. Moje prvé profesionálne skúsenosti s IT som získal ako obchodník v globálnej IT korporácii, kde som mal na starosti predaj SW portfólia do CZ, SK a HU v rámci oddelenia Digital Sales. Bola to skvelá príležitosť oboznámiť sa so SW portfóliom a na druhej strane nabrať skúsenosti z fungovania „tradičného IT“ modelu. V danej spoločnosti som pracoval 4. rok, keď ma oslovili s ponukou robiť obchodníka jednej cloudovej platformy pre náš región. Išlo o Salesforce. Po preštudovaní základných informácií o Salesforce a portfólia, ktoré ponúka, ihneď ma to oslovilo. Videl som v tom obrovskú príležitosť.

Čo ma oslovilo? Oslovila ma jednoduchosť celkového konceptu; oproti tradičným IT riešeniam Salesforce ponúka Out of The Box riešenia priamo z cloudu, ktoré sa dajú s ľahkosťou implementovať, konfigurovať a integrovať do okolitého sveta a v priebehu pár týždňov až mesiacov má firma k dispozícii plnohodnotné a funkčné riešenie. Navyše, prístupné z akéhokoľvek zariadenia! Výhody cloudu snáď nemusím pripomínať.

V prípade Salesforce riešení komunikujeme primárne s „line of business“, bavíme sa o výzvach, ktoré musia riešiť a ktorým musia čeliť, aby dosiahli lepšie výsledky v obchode, v oblasti zákazníckeho servisu alebo marketingu. Radíme našim zákazníkom, ako sa stať zákaznícky orientovanými spoločnosťami pomocou Salesforce riešení.

Máme ambície vybudovať lokálny Salesforce Practice pod farbami Ness Slovensko a adresovať digitálne výzvy našich spoločností, tak ako pre SMB aj pre Enterprise Segment.

Erik Pavlovič
Senior Key Account Manager

Nedávno prebehla naša akvizícia spoločnosti CassaCloud, poradenskej firmy so sídlom v Košiciach, ktorá sa zameriava na poskytovanie implementačných a integračných služieb obchodno-technologickej platformy Salesforce. Vďaka dlhoročným skúsenostiam odborníkov z CassaCloud sme našim zákazníkom schopní poskytnúť rozsiahle znalosti v oblasti implementácie obchodných procesov, zákazkového vývoja v e-cloude, integrácie a manažmentu dát.

Prinášame rozhovor s Erikom Pavlovičom, ktorý u nás pôsobí na pozícii Senior Key Account Manager, stará sa o klientov a dohliada na to, aby Salesforce platforma podporovala ich biznis.

Erik, Ness vďaka akvizícii preberá lokálnu Salesforce agendu od CassaCloud. Môžeš povedať niečo viac k tejto platforme a predstaviť ju tým, ktorí o nej možno ešte nepočuli?

Salesforce je najznámejšou cloudovou platformou pre „front end“ riešenia. Ich vlajkovou loďou je CRM – Riešenie pre riadenie vzťahov so zákazníkom (Sales Cloud). Samozrejme, sa celá spoločnosť neustále vyvíja, nezostali pri jednoduchom CRM, a dnes majú v portfóliu kompletný offering pre zákaznícky servis a marketing. Salesforce sa snaží zachytiť celkovú „customer journey“ tak, aby ju uspokojili v jednej platforme.

Salesforce vďaka ďalším akvizíciám zaisťuje kompletný e-commerce, a to ako pre B2B, tak pre B2C. Investujú nemalé čiastky do akvizícií firiem z oblasti artificial intelligence (AI). Pomocou akvizície Mulesoft, integračnej platformy, vyriešili prepojenie cloudového sveta s komplexnými architektúrami firiem. Poslednou najväčšou akvizíciou Salesforce tiež posilnili svoju pozíciu v oblasti BI a BIG Data, platforma Tableau je odteraz vitálnou súčasťou Salesforce platformy a pripravená klientom poskytnúť špičkové služby aj v tejto oblasti.

S čím klientom môžeme pomôcť? V akom smere sme rozšírili portfólio našich služieb?

Zameriavame sa na oblasti Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Community Cloud, CPQ a Pardot. Inými slovami sa snažíme orientovať na spoločnosti, ktoré pracujú v B2B obchodnom modeli. V rámci tejto oblasti sme pripravení riešiť procesy a adresovať výzvy klientov a dodávať im riešenia, ktoré relevantne odpovedajú na ich potreby a prinášajú pre nich hodnoty.

V čom sa líšime od iných poskytovateľov konzultačných a vývojárskych služieb Saleforce?

Sme strategický partner pre komplexnú digitálnu transformáciu. Rozumieme procesom našich klientov a pomáhame ich nastaviť tak, aby pracovali pre nich. Navrhujeme, implementujeme a integrujeme platformu Salesforce tak, aby sme umožnili spoločnosti prirodzene sa prepájať so zákazníkmi a flexibilne na nich reagovať.

Pre aké spoločnosti je Salesforce platforma vhodná?

Všeobecne je zákaznícka báza Salesforce veľmi široká – od startupov, malých neziskových organizácií, až po nadnárodné korporácie typu Coca-Cola, Adidas, General Electric, T-Mobile, AXA, AWS ENGIE alebo Aston Martin. Bavíme sa, pochopiteľne, o globálnych referenciách Salesforce. Samozrejme, aj čoraz väčší počet lokálnych firiem začína vnímať pridanú hodnotu Salesforce platformy, napr. z odvetvia distribúcie, energetické spoločnosti, automotive, IT a pod.

Aké sú naše plány a vyhliadky v oblasti Salesforce?

Na globálnej úrovni sa pripojíme k predošlej akvizícii spoločnosti Sovereign CRM a vytvoríme tak veľmi silný tím, ktorý bude podporovať zákazníkov globálne ako unikátne centrum zamerané na Salesforce. Na lokálnej úrovni budeme podporovať našich existujúcich zákazníkov na Slovensku, Maďarsku a v Česku. Zároveň chceme rásť a rozširovať portfólio našich klientov.

Erik, prezradíš nám, aké máš profesijné skúsenosti? Ako si sa vlastne dostal k Salesforce a aké sú tvoje ciele, myslené z Tvojej súčasnej pozície Key Account Managera?

Začnem zoširoka. Moje prvé profesionálne skúsenosti s IT som získal ako obchodník v globálnej IT korporácii, kde som mal na starosti predaj SW portfólia do CZ, SK a HU v rámci oddelenia Digital Sales. Bola to skvelá príležitosť oboznámiť sa so SW portfóliom a na druhej strane nabrať skúsenosti z fungovania „tradičného IT“ modelu. V danej spoločnosti som pracoval 4. rok, keď ma oslovili s ponukou robiť obchodníka jednej cloudovej platformy pre náš región. Išlo o Salesforce. Po preštudovaní základných informácií o Salesforce a portfólia, ktoré ponúka, ihneď ma to oslovilo. Videl som v tom obrovskú príležitosť.

Čo ma oslovilo? Oslovila ma jednoduchosť celkového konceptu; oproti tradičným IT riešeniam Salesforce ponúka Out of The Box riešenia priamo z cloudu, ktoré sa dajú s ľahkosťou implementovať, konfigurovať a integrovať do okolitého sveta a v priebehu pár týždňov až mesiacov má firma k dispozícii plnohodnotné a funkčné riešenie. Navyše, prístupné z akéhokoľvek zariadenia! Výhody cloudu snáď nemusím pripomínať.

V prípade Salesforce riešení komunikujeme primárne s „line of business“, bavíme sa o výzvach, ktoré musia riešiť a ktorým musia čeliť, aby dosiahli lepšie výsledky v obchode, v oblasti zákazníckeho servisu alebo marketingu. Radíme našim zákazníkom, ako sa stať zákaznícky orientovanými spoločnosťami pomocou Salesforce riešení.

Máme ambície vybudovať lokálny Salesforce Practice pod farbami Ness Slovensko a adresovať digitálne výzvy našich spoločností, tak ako pre SMB aj pre Enterprise Segment.

Erik Pavlovič
Senior Key Account Manager

Prečítajte si tiež

Prečítajte si tiež