Inteligentná mobilita vrátane inovácií v riešení prepojených áut

16. 9. 2019 ǀ 3 minúty

AUTOMOBILOVÉ ZNAČKY, KTORÉ UŽ TERAZ INVESTUJÚ DO POKROČILÝCH TECHNOLÓGIÍ A DODAJÚ ZÁKAZNÍKOM TIE NAJVÝNIMOČNEJŠIE ZÁŽITKY, V TRHOVEJ SÚŤAŽI USPEJÚ. CESTOVANIE SAMÉ SA STANE ROVNAKO HODNOTNÝM AKO DOSIAHNUTIE CIEĽA CESTY.

Inteligentná mobilita vrátane inovácií v riešení prepojených áut

16. 9. 2019 ǀ 3 minúty

AUTOMOBILOVÉ ZNAČKY, KTORÉ UŽ TERAZ INVESTUJÚ DO POKROČILÝCH TECHNOLÓGIÍ A DODAJÚ ZÁKAZNÍKOM TIE NAJVÝNIMOČNEJŠIE ZÁŽITKY, V TRHOVEJ SÚŤAŽI USPEJÚ. CESTOVANIE SAMÉ SA STANE ROVNAKO HODNOTNÝM AKO DOSIAHNUTIE CIEĽA CESTY.

Jedným z veľkých mínusov vozidiel z hľadiska efektivity, zvlášť v mestách, je to, že vo vysokej miere zaháľajú na parkoviskách. Všeobecne si väčšina rušných miest nemôže dovoliť plytvať miestom pre autá a aktívne teda skúmajú, ako najlepšie využiť alternatívne riešenia vrátane mobility ako služby.

Záujem o MaaS (Mobility-as-a-Service) je známkou inovatívneho myslenia, ktoré ženie vpred hľadanie odpovede na otázku, ako sú dopravné služby poskytované a využívané.

S nástupom  nových technológií a zmenou užívateľských preferencií, čo sa týka vlastníctva áut, došlo k posunu v myslení o „automobilových obchodných modeloch“. Posúvame sa do doby, kedy ľudia už nebudú vlastniť autá, ale požiadajú o jazdu autom bez vodiča podľa svojej potreby – to zároveň môže vyriešiť narastajúce dopravné preťaženie miest.

Rapídny pokrok v technológiách, akými sú umelá inteligencia, učenie strojov a hlboké neurónové siete, dovolí užívateľom stanoviť polohu najbližšieho dostupného samoriaditeľného auta, ktoré ich vyzdvihne a dopraví na dané miesto. Toto je síce stále futuristický scenár, ale rozhodne už sa rozvíja a je mu venovaná pozornosť.

Zároveň sa v automobilovom priemysle dostáva do popredia rola softvéru. Progres v pokročilých systémoch asistovaného riadenia / aktívna bezpečnosť, mobilná konektivita, informácie a zábava, navigačné a komunikačné rozhranie umožňujú taký zážitok z automobilu, ktorý je možné prirovnať k pocitu, ako by ste boli v mobilnej miestnosti so všetkým potrebným vybavením.

Pre tradičných výrobcov áut bude toto novým softvérom vytvorené mobilné prostredie znamenať rozsiahle narušenie súčasného, na výrobu zameraného obchodného modelu.

Spoločnosti podnikajúce v automobilovom priemysle a obchode musia začať vymýšľať, ako by sa najlepšie podieľali na ekosystémoch mobility budúcej generácie, ktoré sa objavujú ako výsledok technologických a užívateľských trendov.

Budúcnosť automobilizmu bude o vytvorení hodnoty značky poskytovaním skvelých zákazníckych zážitkov v každom styčnom bode. Automobilové značky, ktoré už teraz investujú do pokročilých technológií a dodajú zákazníkom tie najvýnimočnejšie zážitky, v trhovej súťaži uspejú. Cestovanie samé sa stane rovnako hodnotným ako dosiahnutie cieľa cesty.

Jedným z veľkých mínusov vozidiel z hľadiska efektivity, zvlášť v mestách, je to, že vo vysokej miere zaháľajú na parkoviskách. Všeobecne si väčšina rušných miest nemôže dovoliť plytvať miestom pre autá a aktívne teda skúmajú, ako najlepšie využiť alternatívne riešenia vrátane mobility ako služby.

Záujem o MaaS (Mobility-as-a-Service) je známkou inovatívneho myslenia, ktoré ženie vpred hľadanie odpovede na otázku, ako sú dopravné služby poskytované a využívané.

S nástupom  nových technológií a zmenou užívateľských preferencií, čo sa týka vlastníctva áut, došlo k posunu v myslení o „automobilových obchodných modeloch“. Posúvame sa do doby, kedy ľudia už nebudú vlastniť autá, ale požiadajú o jazdu autom bez vodiča podľa svojej potreby – to zároveň môže vyriešiť narastajúce dopravné preťaženie miest.

Rapídny pokrok v technológiách, akými sú umelá inteligencia, učenie strojov a hlboké neurónové siete, dovolí užívateľom stanoviť polohu najbližšieho dostupného samoriaditeľného auta, ktoré ich vyzdvihne a dopraví na dané miesto. Toto je síce stále futuristický scenár, ale rozhodne už sa rozvíja a je mu venovaná pozornosť.

Zároveň sa v automobilovom priemysle dostáva do popredia rola softvéru. Progres v pokročilých systémoch asistovaného riadenia / aktívna bezpečnosť, mobilná konektivita, informácie a zábava, navigačné a komunikačné rozhranie umožňujú taký zážitok z automobilu, ktorý je možné prirovnať k pocitu, ako by ste boli v mobilnej miestnosti so všetkým potrebným vybavením.

Pre tradičných výrobcov áut bude toto novým softvérom vytvorené mobilné prostredie znamenať rozsiahle narušenie súčasného, na výrobu zameraného obchodného modelu.

Spoločnosti podnikajúce v automobilovom priemysle a obchode musia začať vymýšľať, ako by sa najlepšie podieľali na ekosystémoch mobility budúcej generácie, ktoré sa objavujú ako výsledok technologických a užívateľských trendov.

Budúcnosť automobilizmu bude o vytvorení hodnoty značky poskytovaním skvelých zákazníckych zážitkov v každom styčnom bode. Automobilové značky, ktoré už teraz investujú do pokročilých technológií a dodajú zákazníkom tie najvýnimočnejšie zážitky, v trhovej súťaži uspejú. Cestovanie samé sa stane rovnako hodnotným ako dosiahnutie cieľa cesty.

Prečítajte si tiež

Lekári sa obávajú inovácií. Darí sa nám vysvetľovať, že nie je prečo

Chceme napomôcť tomu, aby lekári predčasne neopúšťali ordinácie

Súboje v rámci modernizácie a vysvetliteľná umelá inteligencia

Expertný pohľad na technologické výzvy súčasnosti

Inteligentná mobilita vrátane inovácií v riešení prepojených áut

Inovatívne myslenie je pohonom nových modelov dopravy

Prečítajte si tiež

Lekári sa obávajú inovácií. Darí sa nám vysvetľovať, že nie je prečo

Chceme napomôcť tomu, aby lekári predčasne neopúšťali ordinácie

Súboje v rámci modernizácie a vysvetliteľná umelá inteligencia

Expertný pohľad na technologické výzvy súčasnosti

Inteligentná mobilita vrátane inovácií v riešení prepojených áut

Inovatívne myslenie je pohonom nových modelov dopravy